کد خبر: 19466
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
راه روستایی

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیواندره ۱۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال امسال آسفالت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، بهزاد رشیدی اظهار داشت‌: ماندگاری در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس مستلزم توجه به توسعه اقتصادی روستا بوده که داشتن راه آسفالته مناسب یکی از ارکان اقتصادی در روستاها است .

رشیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ کیلومتر راه روستایی از طرح ابرار آسفالت شده، ادامه داد: ۱۲ کیلومتر جاده روستایی در شهرستان دیواندره با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ در روستاهای غیاث آباد، دوراهی تکاب، جاده تاریخی غار کرفتوو و جاده روستای مران علیا آسفالت می شوند .

وی افزود: کل راه‌های روستایی شهرستان دیواندره ۸۶۸ کیلومتر بوده که تا امروز ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و امیدواریم در دولت مردمی بتوانیم ۳۶۸ کیلومتر با قیمانده را با تامین اعتبار آسفالت کنیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیواندره اضافه کرد: خط کشی جاده‌ها به طول ۱۷۰ کیلومتر، بهسازی تابلو ۷۰۰ مورد، شانه سازی به طول ۳۰۰ کیلومتر در محورهای اصلی و رفع نقاط حادثه خیز ۱۳ مورد از ۲۳ مورد اصلی در شهرستان انجام شده است .

رشیدی اضافه کرد: به دلیل پراکندگی جاده های روستایی شهرستان دیواندره و کولاک برف در زمستان مشکلاتی برای مردم و راهداران به وجود آورده که نیازمند توجه بیشتر مسوولان استانی و شهرستانی است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =