کد خبر: 19126
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
هویج

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مرداد ۱۴۰۰ را اعلام کرد که براساس آن هویج فرنگی با ۷۰، ۵ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، براساس گزارش مرکز آمار ایران، در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ۷۰، ۵ درصد، قارچ با ۱۴.۷ درصد و گوجه فرنگی با ۹.۹ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه سیب زمینی با ۴.۹ درصد و بادمجان با ۴.۱ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۳، ۴ درصد، شیرینی خشک و رشته آش با ۲.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها؛ اقلام ماهی قزل آلا با ۸، ۹ درصد، مرغ ماشینی با ۷.۲ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۶.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی"با ۸، ۹ درصد، "ماست پاستوریزه" با ۵.۶ درصد و شیر پاستوریزه با ۵.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ۲.۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.
 
گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۳۹، ۵ درصد و سیب با ۸.۲ درصد میباشد. همچنین در این گروه لیموترش با ۱۴.۱ درصد و هندوانه با ۹.۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس مایونز با ۶، ۵ درصد و  نوشابه گازدار با ۵، ۹ درصد می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =