کد خبر: 19044
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
ماهی خاویاری

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۴۵ کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی اسلامی روز سه شنبه در جریان بازدید از شهرک آبزی پروری سبزواراظهار داشت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم‌اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

 وی تصریح کرد: علاوه بر استحصال تخم خاویار، هشت هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری نیز در چهار مزرعه پرورش ماهی این شهرستان تولید شده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: واحدهای پرورش ماهی خاویار این شهرستان در دو حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند.

اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را داشته است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =