کد خبر: 18655
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
بازدید

بخشدار مرکزی شهرستان سرباز به همراه مدیرآبفای شهرستان از پروژه آبرسانی روستای حاجی بگان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، ماریه امیریان در حاشیه این بازدید افزود: از آنجا که آب آشامیدنی سالم، علاوه بر استفاده در حوزه شرب، نقش به‌سزایی در حفظ و ارتقاء بهداشت فردی و اجتماعی دارد، تمایل خیرین به همکاری در جهت تأمین آب شرب مناطق محروم، رو به افزایش است.

وی در ادامه گفت: از میان موسسات خیریه که در شهرستان سرباز و بخش مرکزی خدمت می کنند، 2 موسسه اقدامات بسیار ارزشمند و قابل ستایش را دنبال می‌کنند و چند سالی است با رساندن آب روان به دوردست‌ها، جاری بودن زندگی روستایی و یا برخی مناطق شهری را رونق می‌بخشند.

بخشدار مرکزی سرباز اظهار داشت: تعامل گسترده  و  استقبال خیرین گامی ارزشمند در راستای خدمت و رفع مشکل آب آشامیدنی روستاییان است به نحوی که از سال ۹۹ تاکنون با مشارکت خیرین در قالب چندین تفاهم‌نامه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب شهرستان سرباز و بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این بذل و بخشش در افزایش بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم بسیار موثر بوده و امیدواریم به بار نشستن این همکاری‌ها موجبات همراهی سایر خیرین را نیز فراهم سازد.

امیریان اضافه کرد: در پروژه آبرسانی به  روستای فاقد آب حاجی بگان از توابع بخش مرکزی شهرستان سرباز  که در دوفاز توسط 2 موسسه خیریه  تکمیل و به بهره برداری رسید و امید به زندگی را در رگ های   ۳۵ خانوار این روستا را افزایش و لبان تشنه روستاییان که برای دریافت و مصرف آب آشامیدنی سرگردان  کوه و صحرا بودند را سیراب کردند. از همکاری عوامل این 2 موسسه خیریه تشکر می کنم و خواستار مشارکت تمامی خیرین کشور در پروژه‌های آبرسانی بخش مرکزی سرباز هستم.

وی ادامه داد در سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه همکاری جهت رفع مشکل آب شرب بهداشتی شهرستان سرباز با موسسات خیریه به امضا رسیده است که طبق تفاهم‌نامه منعقده از خرید لوله و اتصالات مورد نیاز آبرسانی، خرید پمپ و شیرآلات و خرید تانکر آبرسانی تا مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی شامل لوله‌گذاری توسط خیرین  صورت گرفته است.

امیریان تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب نیز در همین راستا نسبت به تهیه نقشه اجرایی، نظارت بر اجرای عملیات و همچنین تامین ماشین آلات مورد نیاز اقدام کرده است.

تنها ۳۰ درصد از جمعیت بخش مرکزی شهرستان سرباز از آب آشامیدنی سالم  بهره مند هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =