کد خبر: 18643
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کم آبی

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: بروز خشکسالی در برخی مناطق استان، سبب کمبود و قطعی آب در برخی روستاها و شهرهای استان از جمله فرخشهر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فرشاد متقی افزود: یکی از شهرهایی که به تازگی با مشکل جدی کمبود آب روبرو شده است شهر فرخشهر است که چاه تامین کننده آب این منطقه خشک شده و نیروهای این شرکت در تلاش برای حفر چاه جدید هستند.

وی ادامه داد: حفر چاه جدید کمی زمانبر است و بهره‌برداری از آن به میزان مسافت چاه تا خطوط انتقال آب بستگی دارد اما با این وجود با تلاش شبانه‌روزی تلاش می‌شود تا ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: علاوه‌بر فرخشهر، شهرهایی از جمله کیان، هفشجان و بن و روستاهای اطراف شهر سورشجان، لردگان و خانمیرزا با تنش آبی مواجه هستند و آب در این مناطق با قطعی و نوبت‌بندی روبرو شده است.

متقی، مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی را راهکار کوتاه‌مدت مقابله با تنش آبی دانست و از مردم استان درخواست کرد تا نسبت به مصرف آب به ویژه در مصارف غیرشرب نظیر آبیاری حیاط و باغچه خانه و یا شست‌و شوی خودرو صرفه‌جویی کرده تا از تابستان عبور کنیم.

وی، اجاره و حفر چاه جدید را از راهکارهای میان‌مدت و بلندمدت رفع تنش آبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که تامین آب پایدار برای این روستا در دستور کار قرار دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، میانگین مصرف استاندارد آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز را ۱۳۰ لیتر اعلام کرد و گفت: بیشتر از این میزان مصرف در استان آب تولید می‌شود اما به سبب مصرف بالا در برخی مناطق با کمبود آب روبرو می‌شویم.

بنا بر گزارش شرکت آب و فاضلاب، مشترکانی که ماهانه تا ۶ هزار لیتر آب مصرف کنند قبض آب برای آنها صادر نمی‌شود که در حال حاضر ۱۶ درصد مشترکان این استان از این امکان بهره‌مند هستند.

شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =