باکری

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و بسته بندی عامل اصلی گران شدن لبنیات است.

رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار روسنا در خصوص افزایش قیمت لبنیات عنوان کرد: قیمت شیر خام از یک هزار و ۷۵۰ تومان به ۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده؛ چیزی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان افزایش قیمت داشته ایم.

وی ادامه داد: درواقع این گرانی بیش از یک هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو مواد اولیه و بسته بندی اثر گذاشته است؛ منهای اقلامی که تحت تاثیر ارز از خارج وارد می شود با ارز نیما تغییرات دارد؛قیمت تمام شده افزایش داشته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور تصریح کرد: کارخانجات مسئول اتفاقات کلان کشوری نیستند و بنگاه داران نقشی در این اتفاقات ندارند بنابراین اگر اقلام کالاهای مصرفی گران تمام شود به این معنی است که تولید آن گران بوده و در نهایت کالای عرضه شده هم گران تر عرضه می شود.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه هیأت وزیران بر پایه ارز نیما بدون رعایت سقف قیمتی در بورس عرضه می شود و مصوبه داران طبق آن محصول شان را محاسبه و عرضه می کنند بنابراین اگر در ظرف بسته بندی و شیر خام افزایش قیمت داشته باشیم کارخانه ها نباید متحمل ضرر شوند چراکه اقلامی که گران تمام می شود بالاجبار روی قیمت کالا اعمال می شود. 

باکری اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزایش قیمت لبنیات را محاسبه و به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده اما به دلیل تغییر و تحولات در وزارتخانه  و تغییر وزیر و معاونان، ستاد تنظیم بازار دو هفته مسکوت است تا مسئولان جدید انتخاب و مسئولیت ها از سر گرفته شود و بررسی ها شروع شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =