زعفران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از توسعه کشت محصول اقتصادی زعفران و انواع گیاهان دارویی در شهرستان اردبیل خبر داد.

علی حسین احدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در گفت و گو با روسنا (روستانیوز) از توسعه کشت محصول اقتصادی زعفران و انواع گیاهان دارویی در شهرستان اردبیل خبر داد و گعنوان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و تغییر الگوی کشت و مقابله با بحران کم آبی و ضرورت کشت گیاهان مقاوم به کم آبی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال حدود 7 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته است و بالغ بر 40 هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله نعناع فلفلی، نعناع سبز ، سرخار گل، همیشه بهار، خارمریم، کدو طبی، زیره سیاه و گل محمدی در نقاط مختلف شهرستان کشت شده که در مقایسه با سطح کشت سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در خصوص میزان تولید این محصولات گفت: امسال نزدیک به 14 کیلوگرم زعفران خشک شده با کیفیت بالا و بیش از 460 تن انواع گیاهان دارویی از مزارع این شهرستان تولید شده است.

وی در ادامه به ضرورت و مزایای کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی پایین و دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و نقش مهم آن در اشتغالزایی و درآمدزایی بخش کشاورزی بسیار با اهمیت است و به کشاورزان توصیه می شود کشت زعفران، گل محمدی و سایر گیاهان دارویی سازگار با منطقه را در برنامه کشت خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهرستان از شرایط آب و هوایی مناسب جهت توسعه کشت زعفران و انواع مختلف گیاهان دارویی برخوردار است، در تلاش هستیم با اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی و توصیه های کارشناسان این مدیریت، سطح کاشت و تولید گیاهان دارویی را سال به سال در منطقه افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =