حجت الاسلام تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی کشور در گرو افزایش تولید و اتکا به تولیدات داخل و رفع مایحتاج کشور در همه زمینه هاست.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، آیت الله سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش تقویت باورهای دینی و روحیه جهادی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: جهاد کشاورزی در مسیر رویش ها و پویش ها، سبزی ها و خرمی هاست و تامین معیشت مردم به خاطر تلاش های ارزشمند کارشناسان کشاورزی است و سبد خانوار مردم با تلاش ها و مدیریت همکاران جهاد کشاورزی رونق می یابد.

وی ادامه داد: در اسلام تولید، ارزشمند است و برعکس آن، نپرداختن به تولید از نظر فرهنگ اسلامی محکوم است و تولید تداوم وجود است و هستی با عدم تولید مشکل پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ترکیب مواد اولیه با هدفمندی در مسیر و علم به نتیجه نهایی، موجب تولید محصول است.

آیت الله تقوی با بیان اینکه زمین مادر همه تولیدات است، افزود: خاک و آب دو پایه مهم کشاورزی هستند که باید از هر دو این منابع حافظت شود و با طبیعت هماهنگ شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی جوابگوی جوامع کنونی نیست و باید کشاورزی علمی شود، تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان پهنه در ارتباط مستقیم با کشاورزان یا همان مجاهدان این بخش هستند و در راه ورود علم به مزارع می کوشند.

آیت الله تقوی با بیان اینکه هر تولیدی صدقه جاریه است، افزود: بعضی ها پس از مرگ پرونده آنها باز است و ثواب باقیات الصالحات در آن ثبت می شود، اینان کسانی هستند که درختی کاشته اند یا چاهی حفر کرده اند و یا باغی را آباد کرده اند و این امر در بخش کشاورزی بیان شده است.

وی با اشاره به این روایت که پیامبر اسلام (ص) در برابر جمعیت، دست پینه بسته یک کشاورز نخلدار را بوسید، افزود: این امر نشان دهنده اهمیت موضوع بخش کشاورزی است که باید به‌صورت یک فرهنگ در جامعه ترویج شود و تولید معیشت و سلامتی مردم در گرو رشد این فرهنگ در جامعه است.

 آیت الله تقوی با اشاره به روایات اسلام بیان داشت: کشاورزان گنجینه های خداوند بر روی زمین هستند و هیچ چیز در روی زمین و زندگی انسان دوست داشتنی تر از زراعت نیست و قدرت ملی هر کشور وابسته به تولیدات کشور و خودکفایی محصولات است.

وی با بیان اینکه هرکسی کار کند و بر تولید بیافزاید، بر قدرتش افزوده می شود، افزود: خودکفایی کشور در گرو افزایش تولید و اتکا به تولیدات داخل و رفع مایحتاج کشور در همه زمینه ها توسط تولیدات داخلی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور خاطرنشان کرد: در زمان حاضر باید کشور قدرتمند باشد و قدرتمند بودن ناشی از توانمندی و قدرت علمی کشور است و در سایه علم، قدرت به وجود می آید و این قدرت می تواند در مسیر دفاع از خود و کشورهای مظلوم صرف شود چه بسا قدرت سبب افزایش ثروت ملی می‌شود.

وی افزود: در سایه تولید، عزت به دست می آید و در بخش کشاورزی می توان با استفاده از امکانات خدادادی از سرمایه های ملی مانند خاک و آب همراه با دانش و علم به عزت کشور افزود.

آیت الله تقوی عنوان کرد: خدمات انجام شده در بخش کشاورزی باید بیشتر به جامعه معرفی شود چراکه این خدمات با امنیت ملی کشور گره خورده و بعد از وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی علمی ترین وزارتخانه است و در این راه هرچه داریم از خون شهدا و راه امام خمینی (ره) است.

گفتنی است، در پایان این همایش طی حکمی از سوی آیت الله سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمی‌زاده به عنوان حاکم شرع اراضی کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =