آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته توجه خوبی به موضوع بیابانزدایی داشته است. 

به گزارش روسنا (روستانیوز)، آقایی در سفر به استان یزد و بازدید از پروژه‌های منابع‌طبیعی شهرستان بافق گفت: دو سال است که برای تثبیت شن‌های روان ۱۳ درصد مالچ تولیدی کشور به صورت رایگان در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار می‌گیرد و این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۱۷ درصد خواهد رسید.

آقایی افزود: دو سال است که از محل صندوق توسعه ملی با اذن رهبری ۱۰۰ میلیون دلار برای بیابانزدایی اختصاص یافته است و در این راستا در سال گذشته در سراسر کشور اقدامات خوبی برای بیابانزدایی انجام شده که در اوج فعالیت‌ها ۲۰ هزار هکتار اقدامات بیولوژیکی و ۱۵ هزار هکتار عملیات مالچ‌پاشی در خوزستان اجرایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها به عنوان یک سازمان تخصصی، در خصوص بیابانزدایی و تثبیت شن‌های روان تلاش‌های زیادی کرده و در دنیا شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، مهندس آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه مهندس سجادی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد پروژه مزرعه پرورش تیمچه گوشتی روستای قطرویه را افتتاح نمود و از پروژه "پارک بیشه‌در" که برای جبران پوشش گیاهی منطقه بیشه در، توسط شرکت سنگ آهن بافق در حال اجراست دیدن کرد. 

مهندس آقایی همچنین از پروژه بند آبخیزداری مشارکتی روستای شادکام که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومانی خیرین در حال اجراست بازدید نمود و در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق یک اصله نهال غرس کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =