کد خبر: 8461
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
ورزش

وزارت ورزش و جوانان قصد دارد تا نیمه سال آینده که پایان دوره دولت فعلی به حساب می‌آید، آمار ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی را به ۷۶۵۰ برساند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ورزش روستایی و ایجاد امکانات لازم برای جمعیت ۲۵-۲۴ نفری روستایی کل کشور، یکی از موضوعاتی است که وزارت ورزش و جوانان طی سال‌های گذشته در برنامه‌های خود پیگیر اجرای برنامه‌های مربوط به آن بوده است.

ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی یکی از برنامه‌های مورد نظر در این بخش بوده است.

به گفته عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، این وزارتخانه با کمک دهیاری‌ها و در اختیار گرفتن فضای مناسب از آنها، ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی را دنبال کرده به طوری که تا پایان سال ۹۸ تعداد آن را از صفر به ۴۶۵۰ رساند.

طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار است تعداد خانه‌های ورزش روستایی تا پایان سال جاری به ۶۱۵۰ برسد و رقم ۷۶۵۰ هم آمار پیش‌بینی شده برای خانه‌های ورزش روستایی تا نیمه سال ۱۴۰۰ که پایان دولت فعلی به حساب می‌آید، است.

احمدی می‌گوید ساخت زمین‌های چمن مصنوعی جزو برنامه‌هایی است که وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ورزش روستایی و ایجاد امکانات ورزشی برای جمعیت روستانشین پیگیر بوده و تاکنون تعداد ۱۵۰۹ زمین چمن مصنوعی در مناطق روستانشین ایجاد شده است.

علاوه بر این، قرار است تعداد این زمین‌ها تا پایان سال جاری به ۱۸۵۰ برسد و تا نیمه سال آینده هم این آمار تا سقف ۲۳۰۰ زمین چمن مصنوعی پیشروی داشته باشد.

در رابطه با ورزش روستایی، تربیت مربی و داور ساکن مناطق روستا، از برنامه‌های دیگر پیگیری شده توسط وزارت ورزش و جوانان بوده است. بر اساس برنامه پیش‌بینی شده در این زمینه، تربیت ۲۰۰۰ مربی و داور تا پایان سال جاری در دستور کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =