گل رز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: هر ۱۰۰ شاخه گل رز معادل یک بشکه‌ نفت ارزآوری دارد و استان تهران با در اختیار داشتن ۳۰درصد گلخانه‌های کشور می تواند توان بالایی در صادرات غیرنفتی داشته باشد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، عباسعلی عامری در مراسم افتتاح پروژه گلخانه یک هکتاری هیدروپونیک رز در دماوند با بیان اینکه استان تهران در صنعت ساخت گلخانه رتبه اول کشور را دارد و همزمان با ایام دهه مبارک فجر، ۲۳ پروژه گلخانه ای در سطح این استان به بهره برداری رسیده است، گفت: پیش بینی می شود این پروژه یک میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه گل در سال تولید کند که بالغ بر یک میلیون بشکه نفت توانایی ارز آوری دارد و باتوجه به تکنولوژی به کار رفته، تولید محصول صادراتی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های بخش کشاورزی که در غالب برنامه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته، پروژه توسعه گلخانه هاست چراکه نقش بسزایی در مدیریت مصرف آب داشته و زمینه اشتغال پایدار و هموارسازی راه صادرات غیرنفتی را به عنوان یکی از کالاها فراهم می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: این‌ پروژه یک پروژه مهم بخش کشاورزی است که با بهترین تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ویژگی های شاخص این گلخانه، زنجیره ایی بودن بخش تولید است چراکه یکی از بخش هایی که برای تولید انواع گل‌ها نیاز داریم، اندام های گیاهی است که در این مجموعه پروژه کشت بافت هم پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک نیز به بهره برداری می رسد و ‌امیدواریم با شرایط حاکم بر این واحد گلخانه‌ای، بتوانیم بهترین تولید و فروش را داشته باشد.

عامری عنوان کرد: حدود ۱.۱ هکتار سطح‌مفید این گلخانه است و سطح کل پروژه ۱.۵ هکتار است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که ۷.۵ میلیارد تومان آورده شخصی و ۴.۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =