باغی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار از تولید سالانه ۱۷۸هزارتن محصولات باغی در شهریار خبر داد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان شهریار طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان، جانشین مسئول جوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاون بهبود تولیدات دامی استان تهران، ائمه جمعه شهریار و شهرستان های تابعه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار و جمعی از بهره برداران شهرستان درمحل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهریار تجلیل شدند.

رسول سلگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شهرستان شهریار با ۱۸ هزار و ۸۳۰ هکتار عرصه کشاورزی معادل ۱۰و ۳دهم درصد سطح کل اراضی استان  را در اختیار دارد و به عنوان نگین سبز غرب استان تهران شناخته می شود.

وی با بیان اینکه ۵۳۷۰ بهره بردار در شهریار مشغول تولید هستند، گفت: ۱۰ درصد جامعه کشاورزی استان تهران در شهرستان شهریار به فعالیت می پردازند که از این نظر به نسبت از متوسط استانی بالاتر هستیم.

سلگی افزود: ۹۲۸۹ هکتار از اراضی شهرستان شهریار به باغات اختصاص دارد و سالانه ۱۷۸ هزارتن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.

وی سطح زیرکشت محصولات زراعی شهریار را ۵هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تولید محصولات زراعی شهریار به ۱۶۷هزارتن می رسد؛ این درحالی است که۲۳۰۰هکتار سالانه دو کشتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار عنوان کرد: گوجه سبز شهریار زبانزد کشور است؛ علاوه بر این شهریار در تولید آلو، هلو و شلیل رتبه نخست و در تولید قارچ رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تولید ۹۲هزارتن شیر در شهریار اضافه کرد: شهرستان شهریار با تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی طیور و آبزیان و محصولات گلخانه ای، سالانه ۴۶۳هزارتن محصولات کشاورزی تولید می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =