علی آشتاب

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پیش بینی احیای ۳۰ واحد تعاونی در سال جهش تولید خبر داد و گفت: تعاونی‌های لرستان سال گذشته ۴۶ میلیون دلار از محصولات خود را صادر کرده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی آشتاب امروز یکشنبه در سخنانی، گفت: با توجه به نام گذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با برنامه ریزی صورت گرفته در مرحله اول سعی ما این است که بتوانیم تعاونی‌هایی را که راکد هستند و قابلیت احیا و بازگشت آن‌ها به تولید وجود دارد به تولید برگردانیم و پیش بینی ما این است که ۳۰ طرح تعاونی را در سطح شهرستان‌های استان شناسایی و با بررسی نقاط قوت و ضعف بتوانیم آن‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار و بهبود درآمد اقشار مختلف شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی سال جاری برای تشکیل ۱۰۰ تعاونی جدید است که باید باتوجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند، افزود: این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

آشتاب اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۱۲ طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و ۷۲۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۵۴۳ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۷۵ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاون گران استان برگزار شده است.

وی گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =