آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران از ابتدای سال تاکنون به سامانه های آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، ستاد سامانه های نوین آبیاری استان با حضور ریاست سازمان و کلیه مدیران شهرستان ها و مدیران ستادی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات پیش رو در توسعه سامانه های نوین آبیاری در شهرستان های ۱۶گانه برگزار شد و ذوالفقاری با بیان اینکه برنامه ابلاغی امسال در اجرای این سامانه ها ۵هزار و۵۵۶هکتار است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۵۵هکتار در استان اجرا شده که از این میزان ۲۶۷۰هکتار خوداجرایی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۰۱۷ هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرا شده اما ثبت سامانه نشده که باید در روند ثبت تسریع صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین با تاکید بر تسریع در مطالعه، انعقاد قرارداد و اجرای سامانه ها در ۱۶ شهرستان استان گفت: با اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش مصرف آب، شاهد ارتقای بهره وری در این بخش خواهیم بود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۴هزار و ۲۷۹هکتار سامانه آبیاری تحت فشار درحال اجراست، افزود: سامانه ثبت اطلاع‌رسانی طرح‌های نوین آبیاری، یک سامانه کامل و جامع در مورد رصد اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است که تمام طرح های این حوزه باید در سامانه ثبت شود.

وی در حاشیه این جلسه با اشاره به بازدیدهای مستمر کارشناسان مدیریت آب و خاک از پروژه های درحال اجرا در سطح شهرستان های استان تهران گفت: پروژه آبیاری قطره ای ۶۳۰هکتاری شرکت غدیر ایرانیان ورامین، آبیاری موضعی ۱۵۲هکتار روستای سناردک شهرستان پیشوا، پروژه طراحی شده آبیاری کم فشار روستای معین آباد شهرستان پیشوا از جمله پروژه هایی است که در هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه آبیاری تحت فشار (بارانی و‌قطره ای) در سطح ۱۷/۵ هکتار واقع در روستای گلدسته شهرستان اسلامشهر و شروع به کار طرح انتقال آب با لوله در شهرقدس به طول ۱۱۰۰ متر و ۲۸۲ متر لوله گذاری خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =