کد خبر: 633
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
عباس کشاورز

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مجریان طرح خودکفایی گندم و دانه‌های روغنی کشور از مزارع دیم شهرستان لالی بازدید کرد.

به گزارش روسنا (روستانیوز) به‌نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان لالی، در بازدید‌ از مزارع گندم، کلزا و علوفه توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات موجود در حوزه کشاورزی و کشت دیم شهرستان لالی مورد بررسی قرار گرفت.

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مجریان طرح خودکفایی گندم و دانه‌های روغنی کشور گفت: از آن‌جایی که اتفاقات خوبی در زمینه کشت کلزا و ارتقای کشاورزی دیم در لالی رخ داده، دوست داشتم که به لالی بیایم و از مزارع آن بازدیدی داشته باشم.

وی عنوان کرد: وضعیت مزارع خوب است، هرچند بخشی از این کیفیت به‌خاطر باران‌های خوب بوده؛ اما انجام عملیات‌ خوب زراعی، کشت به‌موقع، رعایت تراکم، تأمین کود و مکانیزاسیون مناسب در وضعیت مناسب مزارع هم نقش مؤثری داشته است بنابراین سعی می‌کنیم در بازگشت، مسائل و مشکلاتی را که در این حوزه مشاهده شد با برنامه‌ریزی حل کنیم.

کشاورز تصریح کرد: امیدواریم از سال زراعی آینده اقدامات مورد نیاز پروژه ایکاردا در مناطقی مانند لالی انجام شود تا از فعالیت‌های کشت دیم مناسب در این شهر حمایت‌های خوبی صورت گیرد.

براساس این گزارش، در این بازدید مسئول مجری طرح دانه‌های روغنی کشور، مجری طرح خودکفایی گندم، مجری طرح‌های کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند که وضعیت کشت دیم در مزارع گندم، کلزا و علوفه شهرستان لالی را ایده‌آل ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =