بیمه کشاورزی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران گفت: بیمه اجتماعی دلیل محکمی برای برآورده کردن خواسته های مورد نیاز روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، مهدی ابارشی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بیمه روستایی و عشایری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: براساس برنامه زمان بندی شده، قرار است که تا پایان امسال 24 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گیرند که از این میزان سهم، تاکنون 2 هزار و 329 نفر در شهرستان ورامین به صورت اصلی بیمه شده ‌اند.

وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر مستقیم و غیرمستقیم را در شهرستان ورامین بیش از 8 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران افزود: دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به مناطق روستایی و تأمین زیرساخت های لازم، زمینه رشد و توسعه مناطق روستایی را فراهم کرده است و در کنار آن ، بیمه های اجتماعی می تواند با برآورده کردن خواسته های مورد نیاز روستانشینان ، به مهاجرت ها پایان بخشیده و موجب رونق روستاها شود.

ابارشی گفت: تاکنون 11 درصد از سهمیه بیمه اجتماعی در نظر گرفته شده برای استان تهران محقق شده و تلاش می شود تا با اطلاع رسانی مناسب، روستاییان را به این امر ترغیب کرد.

وی اظهار کرد: 70 درصد حق بیمه توسط دولت و 30 درصد افراد تحت پوشش توسط سرپرست پرداخت می شود.

ابارشی تصریح کرد: دهیاران در مسیر خدمت رسانی لازم است که به توسعه انسانی به عنوان اولویتی پس از توسعه عمرانی توجه ویژه داشته و انگیزه ورزی را به عنوان یکی از روش های توسعه انسانی در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در مناطق روستایی وظیفه دارند تا بیمه روستایی و عشایری را که از سیاست های دولت تدبیر و امید است در دستور کار قرار داده و آنان را به این امر ترغیب کنند.

گفتنی است، ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =