جمشید مغازه‌ای

دبیر انجمن شیرینی و شکلات کشور گفت: توزیع شکر از دست وزارت جهاد کشاورزی خارج و به ستاد تنظیم بازار داده شده است و درواقع ما اغلب با وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و سازمان استاندارد سروکار داریم. با وجود این در رابطه با موضوع گندم که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است، همیشه مشکل داشته‌ایم و این مشکل همچنان نیز ادامه دارد.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: آنچه در حوزه کاری ما به وزارت جهاد کشاورزی مرتبط است، مسأله سبوس گندم است که در این زمینه مشکلاتی داشته‌ایم. البته در جلسات مختلفی که با مسئولان بخش برگزار کردیم، قول داده‌اند که برای اصلاح قیمت سبوس بعد از ماه مبارک رمضان اقداماتی انجام شود که خواهان پیگیری این مهم از سوی وزیر جهاد کشاورزی آینده هستیم. 
مغازه‌ای درباره عمده چالش‌های فعلی صنف خود افزود: با شیوع بیماری کرونا که در سراسر دنیا نیز فراگیر است، بازارهای ما تحت‌تأثیر قرار گرفته. اگرچه مشکل اصلی صنعت ما همچنان تهیه مواد اولیه به‌خصوص شکر است.
وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید شکر ماده اصلی صنعت ماست؛ با وجود این با کمبود مواجهیم و در بازار آزاد نیز قیمت‌ها بسیار بالاتر از رقم تعیین ‌شده است. در این رابطه صحبت‌ها، مذاکرات و حتی شکایت‌هایی تنظیم کرده‌ایم، اما تا به‌حال به جایی نرسیده است.
مغازه‌ای خاطرنشان کرد: به‌طور کلی درمورد کالاهایی که از لیست ارز دولتی خارج و نیمایی شده‌اند، مشکل داریم و این مسأله هم بر کمبود کالا و هم بر قیمت محصولات ما تأثیر گذاشته است. به‌طوری‌که در مجموع می‌توانیم بگوییم امروز چرخ صنعت شیرینی و شکلات بسیار کند می‌چرخد.
وی درخصوص وزیر منتخب آینده وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: شناختی از خاوازی ندارم. امیدوارم که هر فردی در مسند وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد، مفید واقع شود.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =