کاداستر

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت:طرح کاداستر تاکنون در سطح ۳۶ میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی اجرا و سند تک برگ صادر شده است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، خلیل آقایی در حاشیه دیدار رئیس جمهور با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح کاداستر در حدود ۷ میلیون هکتار از جنگل های کشور اجرا شده و اجرای این طرح در اراضی ساحلی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای طرح تنفس جنگل ها گفت: ۱۱۰ قرارداد بهره برداری از جنگل ها متوقف شده و مدیریت جنگل ها در حال اجراست.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به اجرای طرح زراعت چوب در ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور اظهار کرد: ۱۰ درصد نیاز چوبی کشور از جنگل‌های شمال تامین می‌شود و امیدوارم با توسعه زراعت چوب بخشی از این نیاز تامین شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد: این طرح از طرح‌های بسیار مهم، اثربخش و امیدآفرین در مناطق روستایی، کشاورزان و بهره برداران است.

آقایی خاطرنشان کرد: طرح آبخیزداری در 6 هزار و 84 نقطه در ۳۴۱ شهرستان و در ۶۴۹ حوزه آبخیز در حال اجراست؛ اجرای طرح های آبخیزداری از ۷۵۰ میلیون متر مکعب تبخیر آب جلوگیری میکند.

وی یادآور شد: ۲۵ هزار هکتار جنگل کاری و نهال کاری در مناطق زون جنگلی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =