کشاورزی

همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و با آماده‌سازی ۲۹۵ هزار هکتار، کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان و ایلام کاشت محصول زراعی را در ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری را آغاز کردند .

به گزارش روسنا (روستانیوز) به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد نصر،  محمدجواد صالحی نژاد مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر با اعلام این خبر گفت: سال گذشته کشاورزان خوزستانی و ایلامی در ۲۵۰ هزار هکتار از این اراضی به کاشت محصولات زراعی پرداخته بودند که این رقم در سال جاری به ۲۷۰ هزار هکتار می رسد.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نقش مؤثری در افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان دارد که برای ۵۰ سال آینده خوزستان در عرصه تجمیع اراضی کشاورزی و افزایش راندمان تولید پیشگامی خود را در استان ها حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با ماندگار خواندن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در تاریخ خوزستان و ایلام افزود: کاری که در خوزستان و ایلام انجام شده کاری بزرگ در ایران و خاورمیانه محسوب می شود و این منطقه را به نماد توسعه یافتگی در عرصه کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: نشانه های این اثرگذاری در سال زراعی گذشته برای مردم و مقامات استانی و کشوری آشکار شد چراکه علیرغم وقوع خشکسالی در خوزستان که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

صالحی‌نژاد گفت: با تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، زمینه‌سازی افزایش تولید سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی استان خوزستان فراهم شده و سبب بهبود معیشت اقتصادی کشاورزان خوزستانی و ایلامی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =