کد خبر: 551
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
قطع درختان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: ضابطه‌مند کردن قطع درختان باغی در ارسباران ضروری است و ممنوعیت قطع درختان باغی در محدوده جنگل‌های ارسباران باید جدی گرفته شود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، داور نامدار پس از بازدید دو روزه از منطقه ارسباران و کارگاه های چوب بری و همچنین محل دپوی چوب های قطع شده از درختان باغی گفت: قطع درختان و چوب آلات باغی که متعلق به اشخاص و کشاورزان است تا صدور دستورالعمل مدون از سوی جهاد کشاورزی استان باید ممنوع شود.

وی با تاکید بر همکاری باغداران در محدوده جنگل های ارسباران در خصوص ممنوعیت قطع درختان باغی گفت: از آنجایی که محل قطع درختان باغی همجوار با محدوده جنگل های ارسباران است، شائبه قطع درختان جنگلی را پیش آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستور لازم مراجع قضایی برای مراجعه به محل های خرید و فروش اخذ شده و پیگیر صدور مصوبه‌ای برای ادامه ممنوعیت قطع درختان باغی هستیم.

نامدار از اهالی و ساکنین شهرستان های واقع در محدوده جنگل های ارسباران خواست تا در صورت مشاهده هر گونه قطع و حمل درختان جنگلی را در طول شبانه روز به ادارات منابع طبیعی اطلاع دهند تا ماموران یگان حفاظت با جدیت تمام با عاملین قطع درختان باغی و جنگلی برخورد قاطع داشته باشند.

براساس این گزارش، انتشار تصاویر قطع و حمل درختان منطقه ارسباران در فضای مجازی در روزهای گذشته بازتاب وسیعی در استان داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =