کد خبر: 5322
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
فرش روستا

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۲۶ تعاونی در روستاهای استان قزوین فعالیت می‌کنند که برای ۲ هزار و ۷۵۷ نفر در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی اشتغالزایی کرده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، کاظم اینانلو افزود: برای این تعاونی‌ها ۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های کوچک در روستاها موجب رفع فقر و بیکاری آنها می‌شود، افزود: توسعه این تعاونی‌ها، راهبردی مناسب برای رفع محرومیت‌های روستاهای استان است و در حل فقر و نابرابری اجتماعی نیز موثر خواهد بود.

این مسوول گفت: صنایع کوچک از جمله صنایع دستی به علت نیاز به سرمایه گذاری اندک در مقایسه با صنایع بزرگ، هزینه تولید به نسبت مناسب، نیاز کمتر به ارز خارجی، آموزش آسان و رایگان و نیز در دسترس بودن مواد اولیه در محل با تکیه بر راه اندازی و بسط شرکت‌های تعاونی می‌تواند به مرور راهبردی مناسب در راستای رفع معضلات ناشی از محرومیت‌های جامعه روستایی باشد.

وی اظهار داشت: در فرایند اشتغالزایی در محیط‌های روستایی آنچه مهم است توجه و تاکید بر کارکردهای گروهی و مشارکتی از جمله فعالیت تعاونی در بین افراد روستاست.

این مسوول افزود: توسعه روستا از طریق تعاونی‌های صنایع کوچک در استان قزوین موجب برخورداری از سطح قابل قبولی از رفاه، اشتغالزایی و درآمد مکفی برای همه افراد جامعه روستایی می‌شود و یکی از اهداف برنامه ریزان کشور را برای توزیع عادلانه امکانات و ثروت محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: این صنایع علاوه بر اشتغالزایی بالا می‌تواند در حل مسایل فقر و نابرابری، توزیع درآمد و امکانات متمرکز و دیوان سالاری، امنیت ملی و آمایش سرزمین موثر باشند.

حدود ۵۳۰ روستای دارای دهیاری و بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه در استان قزوین وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =