دارو

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، با اشاره به عملکرد ۹ ماه دامپزشکی استان، گفت: تأمین و توزیع داروهای دامپزشکی و واکسن از سوی مراکز مجاز، به‌صورت هفتگی توسط کارشناسان این اداره کل رصد و پایش می‌شود که در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۸۰۵ مورد رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجتبی ورمقانی با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل دقیق بر توزیع و فروش داروها، اظهار کرد: زنجیره توزیع داروهای دامی تحت رصد و پایش منظم بازرسان این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: با توجه به‌ضرورت شفافیت در امر توزیع داروهای دامی، نحوه تأمین و مصرف دارو، مکمل‌ها و افزودنی‌ها در کارخانجات خوراک دام و طیور، واحدهای دامی و مرغداری‌های استان مورد پایش قرار می‌گیرد که در این راستا یک هزار و ۷۹۸ مورد مربوط به مراکز مایه‌کوبی، داروخانه‌ها، درمانگاه روستایی عشایری و شرکت‌های پخش است.

ورمقانی با اشاره به اینکه ۱۲۷ مورد دیگر از این رصد و پایش‌ها مربوط به کارخانجات خوراک دام و طیور و مکمل سازی بوده است، عنوان کرد: ۵۲۷ مورد مرغداری و ۳۵۳ مورد دامداری در استان کردستان در راستای تأمین سلامت و بهداشت عمومی رصد و پایش می‌شوند.

وی ذکر کرد: در این رصد و پایش‌ها ۱۶۷ قلم دارو و واکسن غیرقابل‌مصرف، تاریخ منقضی و قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵ مورد تخلف به مراجع قضایی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و هیات بدوی نظام دامپزشکی معرفی شدند، اذعان کرد: یک درمانگاه روستایی و عشایری و یک داروخانه نیز در این ارتباط پلمب شده است.

ورمقانی با اشاره به اخذ ۱۰ نمونه PMS و ارسال به مرکز تشخیص در این مدت، تأکید کرد: طی اجرای این طرح ۲ مورد داروی تقلبی نیز کشف و جمع‌آوری‌شده است.

وی در پایان یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها در این راستا نمونه‌برداری و تمدید ۸ مورد از پروانه‌های ساخت مکمل سازی سارال، تشکیل ۴ جلسه رصد و پایش، بازدید مشترک به همراه نماینده جهاد کشاورزی و سازمان صمت از اتحادیه مرغداران گوشتی استان برای رصد و پایش اقلام استراتژیک، انجام ۸ مورد گشت مشترک در شهرستان‌های با نماینده تعزیرات و صدور پروانه پخش شعبه استانی دارو پخش بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =