گوشت قرمز

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران با انتقاد از ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: واردات 57 درصدی گوشت قرمز با ارز دولتی غیرمنطقی‌ است و به نظر می‌رسد دولت و مسئولان برنامه‌ای برای این موضوع ندارند.

قیمت گوشت قرمز هم مانند دیگر کالاهای ضروری سبد خانوار از افزایش بازنماند و پس از دوره‌ کوتاهی که بین 50 تا 60 هزار تومان به فروش می‌رسید یکباره جهش قیمت پیدا کرده و در حال حاضر با قیمت 70 تا 80 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت قرمز هم مانند دیگر اقلام مورد نیاز سبدخانوار با افزایش قیمتی روبه رو است که حتی به نظر تولیدکنندگان غیرمنطقی‌ تست. این در حالی‌ است که دلایل افزیش قیمت گوشت قرمز مانند دیگر اقلام به عرضه و تقاضا ارتباطی ندارد. مساله افزایش قیمت این محصول که موجب نارضایتی تولیدکنندگان هم شده قاچاق دام زنده و همچنین نبود نظارت لازم و درست بر عرضه گوشت قرمز در بازار است.

احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران در گفت وگو با خبرنگار روسنا (روستانیوز) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: افزایش قیمتی در گاوداری‌ها در ارتباط با کشتارگاه‌ها و دیگر بخش‌ها صورت نگرفته است که تاثیری بر افزایش قیمت گوشت در بازار داشته باشد. از زمان تولید تا مصرف و عرضه گوشت قرمز واسطه‌گری‌های زیادی انجام می‌شود و همین امر یکی از دلایل افزایش قیمت است.

وی همچنین عرضه نشدن گوشت قرمز از سوی تولیدکنندگان در میادین میوه و تره‌بار که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند را از دیگر دلایل افزایش قیمت گوشت دانست و نسبت به این موضوع هم انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی از سوی مسئولان شد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به آمار قاچاق دام زنده که 926 هزار رأس اعلام شده است، ممنوعیت صادرات دام زنده را بهانه‌ای برای سوءاستفاده قاچاقچیان دانست و گفت: اگر وزارت صمت این ممنوعیت را لغو کند هم از خروج ارز جلوگیری می‌شود و هم با صادرات به گردش سیستم بانکی کمک می شود.

به گفته مقدسی، سالانه حدود 820 تا 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود این در حالی است که میزان مصرف 900 هزار تن است. واردات 60 تا 70 هزار تن برای نیاز کشور کافی‌ است. بر این اساس واردات 57 درصدی گوشت قرمز با ارز دولتی غیرمنطقی‌ است و به نظر می‌رسد دولت و مسئولان برنامه‌ای برای این موضوع ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =