کد خبر: 522
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
پوتین

رئیس‌جمهور روسیه با تمرکز روی توسعه تولید محصولات کشاورزی در این کشور از آن به عنوان ضربه‌گیر بزرگ در مقابل تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند. پوتین اعلام کرده روسیه باید بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات بدون تراریخته در جهان باشد.

به گزارش روسنا (روستانیوز) به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: تولیدات بخش کشاورزی این کشور طی ۵ سال گذشته‌ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است؛ تولیدات داخلی ‌با همین روند برای حضور در بازارهای جهانی توسعه بیشتری می یابد.

پوتین این پیشرفت در بخش کشاورزی روسیه را فوق‌العاده خواند و گفت: لازم است برای حضور تولیدات کشاورزی روسیه در بازارهای جهانی‌ اقدامات بیشتری انجام شود و بازارهای جدیدی کشف شود.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: لازم است بخش‌های کشاورزی و صنعت توأمان توسعه یابد، همچنین روی نیروی انسانی، ظرفیت‌های تولید، تجهیزات کشاورزی و ماشین‌آلات مدرن، بهره‌وری کار، زیرساخت‌های داخلی، اصلاحات ژنتیکی، بیوتکنولوژی، کیفیت محصول و تولیدات مشتری‌مدار و مناسب با محیط‌زیست بیشتر کار شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ‌میزان خوداتکایی در حوزه غلات ۱۷۰ درصد،‌ روغن ۱۵۳.۱ درصد، شکر ۱۰۵.۲ درصد، گوشت ۹۳ درصد، سیب‌زمینی ۸۷ درصد، سبزیجات ۸۵.۹ درصد و شیر و فرآورده‌های لبنی ۸۲ درصد شده است. ‌

بر اساس آمارهای مرکز صادرات روسیه، این کشور موقعیت خود را در بازارهای جهانی تقویت کرده و صادرات غذایی به ویژه در حوزه غلات و ماهی رکورد ۱۹ میلیارد دلار را در سال گذشته بر جای گذاشته است. این کشور تلاش کرده تا بیش از نیمی از بازارهای گندم جهان را در سال‌های گذشته به دست بگیرد و به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غلات در جهان محسوب شود.

در سال ۲۰۱۶ روسیه با عنوان لیدر صادرات گندم جهان محسوب می‌شد و از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون سهم این کشور در بازارهای گندم جهان ۴ برابر شده است.

بر اساس اعلام پوتین، روسیه باید اهداف صادراتی و تولید محصولات کشاورزی را طوری تنظیم کند که کمترین آسیب را به محیط‌زیست برساند و روی کیفیت محصولات کار کند.

تولید محصولات تراریخته در این کشور از سال ۲۰۱۶ ممنوع شده است. پیش از این رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که وی به دنبال این است ‌که می‌خواهد روسیه را به بزرگ‌ترین کشور صادرکننده محصولات سالم و بدون‌ هر گونه دستکاری ژنتیکی تبدیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =