گرد و غبار

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اصلی‌ترین نیاز برای کنترل گردوغبار سیستان، فعال شدن بخش دیپلماسی و ایجاد همکاری با افغانستان و مدیریت آب است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، فرهاد سرداری طی بازدید از طرح های بیابانزدایی در منطقه نیاتک سیستان گفت: نیاتک منطقه وسیعی از شنزارهاست که بخش اعظمی از آن ابتدا مالچپاشی و سپس با گونههای تاغ و گز نهال‌کاری شده است.

وی افزود: در سال جاری منابع طبیعی برای بخش دیگری از این شن زارها که محل تولید و برداشت گردوغبار است مالچ پاشی و نهال کاری انجام می دهد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از پروژههای اجرایی بیابانزدایی در مناطق خشک و نیمه خشک بهویژه در نیاتک را پخش سیلاب نام برد که باران حاصله را ذخیره و مورد استفاده نهال های کاشته شده قرار می دهد.

سرداری تصریح کرد: بخش اعظمی از گردوغبارهای سیستان منشاء خارجی دارد و از افغانستان وارد خاک سیستان می شود و پس از متصل شدن به دریاچه هامون تولید گردوغبار را چندین برابر می کند.

این مسئول امور بیابان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چاره کار گرد و غبار سیستان در چیست، خاطرنشان کرد: اصلیترین نیاز برای کنترل گردوغبار سیستان، فعال شدن بخش دیپلماسی برای ایجاد همکاری با کشور افغانستان و مدیریت آب است که حقابه آن باید از افغانستان به ایران بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =