میگو

رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به صادرات 30 هزار تنی میگو گفت که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، چین و اروپا خواهان میگوی ایران هستند و بیشترین صادرات به چین انجام می‌شود. 

عقیل دشتیان نسب در گفت و گو با روسنا (پایگاه خبری روستانیوز) در خصوص میزان تولید میگوی پرورشی در کشور عنوان کرد: طی سال جاری بیش از 40 هزار تن میگو در کشور تولید شده است این درحالی است که سال گذشته 30 هزار تن تولید داشتیم که این روند افزایشی را در تولید میگو نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سال حدود 30 هزار تن میگو صادر می کنیم، ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین و اروپا خواهان میگوی پرورشی ایران هستند و بیشترین صادرات به چین انجام می شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور عنوان کرد: از 40 هزار تن تولید سالانه میگو در ایران حدود 30 هزار تن به سایر کشورها صادر می شود.

دشتیان نسب گفت که متاسفانه مصرف میگو در کشور برای هر نفر حدود 100 گرم است این در حالی است که سرانه مصرف در جهان برای هر فرد بیش از یک کیلو گرم است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ مصرف میگو در کشور را گسترش دهیم در این زمینه تاکنون کار مفیدی انجام نشده است؛ میگو دارای پروتئین فراوان و چربی های مفید است اما مردم از میزان مفید بودن این نوع آبزی اطلاعی ندارند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تولید میگو نداریم و صادرات به نحو مطلوب انجام می شود.

وی اشاره کرد که برای حل بخشی از مشکلات میگوی پرورشی پژوهشکده میگو اقدام به مطالعه در زمینه پروبیوتیک و تولید انبوه پروبیوتیک کرده است.

دشتیان نسب درباره مزایای پروبیوتیک گفت: پروبیوتیک، باکتری های مفیدی هستند که بر اکوسیستم و رشد و مقاومت میگو در برابر بیماری تاثیرات مثبتی دارد.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور با بیان اینکه در سال جاری بیش از 3 تن پروبیوتیک بومی در داخل کشور تولید و مصرف شده است، افزود: البته هنوز وارد کننده پروبیوتیک هستیم و همه سعی‌مان بر این است که تولید پروبیوتیک بومی را در داخل کشور افزایش دهیم چراکه مصرف پروبیوتیکهای غیر بومی ممکن است اثرات نامطلوبی بر اکوسیستم های تولید آبزیان داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =