کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۳ صندوق خُرد محلات زنان روستایی در این استان فعال هستند که با آغاز طرح ۲۲ مورد از آنها تجمیع شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدجعفر نگهداری اظهار داشت: این طرح در کردستان با هدف دستیابی اعضا به منابع مالی بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها آغاز و موجب تشکیل صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شده است.

وی با بیان اینکه تجمیع این صندوق‌ها موجب تشکیل یک شرکت نیم خصوصی شده است، افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان روستایی این استان عضو صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی هستند، ادامه داد: این تعداد افراد در ۶۳ صندوق خُرد محله زنان روستایی عضویت دارند و از خدمات این صندوق‌ها بهره‌ می‌برند.

نگهداری با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد، یادآور شد: این صندوق‌ها که ماهیت توسعه‌ای دارند در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر هستند.

وی به برنامه این سازمان برای تشکیل ۵۰ صندوق جدید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بیشترین تعداد این صندوق‌ها در شهرستان‌های دیواندره و بیجار قرار دارد و در شهرستان بانه تاکنونی اقدامی برای تشکیل این صندوق در روستاها صورت نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =