کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان درخصوص سامانه جامع بیمه کشاورزی اظهارداشت: عرصه کشاورزی یک عرصه وسیع است و اکنون محصولات زیادی تحت‌پوشش بیمه هستند.

به‌همین دلیل وجود این سامانه در این بخش بسیار تأثیرگذار است؛ چراکه تا پیش از این به‌عنوان مثال اگر یک نفر بابت خسارت‌هایی که دیده بود درخواست می‌داد، از زمان بازدید تا زمانی‌که منجر به پرداخت می‌شد، شاید ماه‌ها طول می‌کشید؛ اما اکنون این سامانه هم دقت بالایی دارد و هم این‌که در زمان بسیار صرفه‌جویی کرده‌است. 

نامدار صیادی در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: با وجود سامانه جامع بیمه کشاورزی، پرداخت‌ها به‌راحتی انجام می‌شود؛ چرا که یک حسابداری بسیار قوی دارد که همه دستگاه‌های نظارتی می‌توانند این حسابداری را رصد کنند. 

صیادی افزود: در این سامانه مبالغی که به‌عنوان غرامت باید به کشاورز پرداخت شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود و این به معنای رضایت‌ کشاورز است که هدف همه ماست؛ بنابراین این مورد یکی از بهترین مزایا و امتیازات این سامانه است. 

وی ادامه‌داد: علاوه‌بر این بسیاری از پارامترهایی که در بخش کشاورزی است، در این سامانه دیده شده؛ یعنی از زمانی‌ که کشاورز بذرش را انتخاب می‌کند تا زمانی‌که منجر به خسارت یا عدم خسارت می‌شود، همه در این سامانه ثبت می‌شود. علاوه‌بر این گزارش‌گیری‌ها بسیار راحت است؛ یعنی در لحظه می‌توانیم یک گزارش بگیریم که به‌عنوان مثال در سطح کشور چقدر غرامت پرداخت شده یا چقدر آن متعلق به فلان استان است. 

صیادی تصریح‌کرد: دقت کار در تمام محاسباتی که نیاز بوده در این سامانه انجام می‌شود و کار بسیار خوبی است. درواقع قابلیتی است که نیاز بخش کشاورزی به‌خصوص در صندوق بیمه کشاورزی بوده‌است. در نتیجه از نظر ما به‌کارگیری این سامانه کاری عالی و رضایت‌بخش است و موجبات رضایت کشاورزان را نیز فراهم خواهد کرد؛ چراکه در کوتاه کردن زمان پرداخت‌ها موثر ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =