کد خبر: 41008
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
محدودیت بلندمرتبه‌سازی در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

پروژه بلندمرتبه‌سازی‌ در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، تا سقف پنج طبقه، محدود شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، علی علیزاده رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در نشست شورای پژوهشی این مؤسسه، ضمن ارائه توضیحاتی از جلسه روز قبل درخصوص پروژه بلندمرتبه‌سازی در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شد، از محدودیت اجرای این پروژه، تا سقف پنج طبقه خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری‌های بی‌وقفه در ماه‌های اخیر در این خصوص گفت: خوشبختانه تا این لحظه این توفیق حاصل شد که پروژه مذکور در این عرصه ۲۲ هکتاری، تا سقف پنج طبقه محدود شود و باقیمانده آن، به مکان‌های دیگر انتقال یابد.

علیزاده ادامه داد: گرچه ساخت همین پنج طبقه نیز تبعات زیانبار و غیرقابل جبرانی برای باغ در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل خواسته به حق این مؤسسه، توقف پروژه و انتقال کامل آن به محل دیگری است.

وی افزود: با توجه به لزوم رعایت حقوق مکتسبه باغ و نیز ذینفعان ارتشی در این پروژه، مقرر شد نهادهای مسوول مانند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نیز سایر بخش‌های وزارت جهادکشاورزی، همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران، درخصوص وجود و امکان ارائه زمین‌های معوض به بتاجا، اقدام کنند.

وی از رئیس‌جمهور، معاون اول و نیز معاون اجرایی وی و تمامی دستگاه‌ها و افرادی که در نیل به این موفقیت نقش داشته‌اند، به ویژه وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =