کد خبر: 41003
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کشاورزان گلستان بذر یارانه‌ای پنبه دریافت می‌کنند

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان با اعلام اینکه کشاورزان گلستانی امسال بذر یارانه‌ای پنبه دریافت می‌کنند در مورد نحوه دریافت بذر توضیح داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی موسی خانی با اشاره به آغاز کشت پنبه در اراضی کشاورزی گلستان اظهار کرد: پیش‌بینی کشت پنبه در استان امسال ۲۰ هزار هکتار است.

وی بیان کرد: کشت پنبه با برداشت محصولات پاییزه نظیر باقلا و نخود فرنگی در استان آغاز و با برداشت محصولات دیگری نظیز کلزا، گندم و جو کشت پنبه در استان گلستان ادامه پیدا کرده و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه این بذرها در داخل استان تولید شده است، افزود: کشاورزان برای کشت حتماً از بذرهای استاندارد و دارای برچسب استفاده کنند.

وی با تأکید بر رعایت میزان بذر مصرفی میزان بذر کرک دار موردنیاز برای یک هکتار را بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: دمای مناسب خاک برای کشت پنبه بیش از ۱۳ درجه سانتی‌گراد است که در حال حاضر تا حدودی این شرایط فراهم شده است و کشاورزان می‌توانند کشت را آغاز کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه تدارک لازم برای تأمین بذر اعم از بذرهای داخلی و خارجی دیده شده و از این نظر نگرانی وجود ندارد، گفت: کشاورزان جهت دریافت بذر پس از دریافت معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به کارگزاری‌های مجاز مراجعه کنند.

موسی خوانی تصریح کرد: برای بذر داخلی پنبه در هر کیلو ۲۰ هزار تومان یارانه در نظر گرفته شده است که کشاورزان می‌توانند پس مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و دریافت معرفی نامه بذر خود را از مراکز مجاز دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ارقام داخلی پنبه که در استان گلستان کشت می‌شود شامل لطیف، تابان، گلستان، حکت و ساجدی است، افزود: اگر قیمت پنبه با قیمت جهانی سازگار باشد کشاورزان رقابت بیشتری برای کشت خواهند داشت.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان عملکرد تولید پنبه در استان گلستان را به طور متوسط دو تا سه تن در هکتار اعلام کرد و افزود: کشاورزانی که اراضی مرغوب در اختیار داشته و مدیریت صحیح در مزارع خود را رعایت کرده‌اند تا ۵ تن در هکتار نیز عملکرد داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =