کد خبر: 40995
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حفظ و صیانت از زمین تعیین کننده است

رییس سازمان امور اراضی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی زمین، بر نقش تعیین کننده رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حفظ و صیانت از زمین و اراضی کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان امور اراضی کشور، در پیام رضا افلاطونی آمده است؛ همه ساله دوم اردیبهشت ماه برابر با ۲۲ آپریل به عنوان "روز جهانی زمین" نامگذاری و رویدادهای مختلفی به این مناسبت در نیم قرن اخیر در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

در این پیام به شعار سال ۲۰۲۴ این روز به عنوان "زمین بدون پلاستیک" اشاره و در پی آمده است؛ امروزه متاسفانه زمینی که به عنوان بستر حیات و زندگی انسان‌ها و تامین کننده غذا برای میلیاردها نفر است در محاصره انواع آلایندها به ویژه مصنوعات پلاستیکی گرفته و اگر زمین آلوده و اراضی کشاورزی به واسطه این‌گونه زباله‌های تجدیدناپذیر تخریب و محدود شود، به نوعی ادامه زندگی و تامین غذای میلیاردها نفر انسان در این کره خاکی به مخاطره خواهد افتاد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است؛ به واقع زمین سرمایه گرانبها و ارزشمندی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و ما باید با کمترین تخریب و آلایندگی آن را برای نسل‌های آینده به خوبی امانت‌داری کنیم، از منظری دیگر نیز در زمین پاک و حاصلخیز است که می‌توان کشاورزی و تولید داشت و امنیت زیستی و غذایی مردم را تامین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =