کد خبر: 40959
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
بیش از ۱۶ هزار نمونه برداری از مزارع پرورش طیور زنجان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶ هزار نمونه برداری از مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی، تخمگذار، بوقلمون مادر گوشتی و کارخانجات جوجه کشی استان در سال گذشته در قالب ۱۴۹ بازدید کارشناسان انجام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امین اله وردی افزود: در این مدت همچنین بیش از ۲۷ هزار آزمون سرمی برای تایید سلامت جوجه و تخم مرغ عرضه شده به بازار استان انجام شد.

وی گفت: دامپزشکی زنجان پایش مزارع پرورش مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی استان را با توجه به اهمیت کنترل بیماری در تولید جوجه های یک روزه انجام می دهد.

اله وردی اضافه کرد: هم اکنون این استان دارای یک مزرعه مادر تخمگذار، ۲۳ مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی و سه مزرعه بوقلمون مادر گوشتی است که سهم قابل توجهی در تامین جوجه یکروزه مورد نیاز مزارع پرورش ایفا می کند.

این مسئول ادامه داد: اداره کل دامپزشکی با نظارت بر بیماری های قابل انتقال از گله های مادر به نسل های بعدی، نقش تعیین کننده ای در ارتقای سطح بهداشتی جوجه های تولیدی در مزارع بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: بیماری ام جی یا مایکوپلاسما به عنوان یکی از مهمترین بیماری های طیور، بستر ساز سندرم های تنفسی حاد در مزارع پرورش طیور

نیمچه گوشتی است .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: تهیه جوجه های سالم به همراه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و مدیریت صحیح تهویه، نور، دما، تغذیه و کاهش استرس ها به ویژه استرس حمل و نقل و سرما نقش مهمی در کاهش موارد بروز سندرم های تنفسی به عنوان مهمترین عامل تلفات در مزارع پرورش نیمچه گوشتی ایفا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =