کد خبر: 40955
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با دارا بودن ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه اول را در کشور داراست.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صالح محمدی امروز، ۲۸ فروردین ماه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه خط پرورش و تولید مرغ اجداد استان گیلان با ۳۰۵ هزار قطعه مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: ظرفیت اسمی کل کشور قریب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده و استان گیلان ۲۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور، افزود: مرغ اجداد دارای صفات زیستی خاص و خلوص ژنتیکی بالا است و به عنوان مبنا در اصلاح و تولید نژادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه های این سازمان برای افزایش تولید مرغ، گفت: به دنبال تسهیل در مقررات و قوانین جهت صدور مجوزها و پیگیری اصلاح فرآیند انجام کار برای واحدهای مرغ اجداد گوشتی در استان هستیم.

محمدی از پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغ اجداد در جهت حمایت و توسعه تولید مرغ اجداد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ترغیب متقاضیان واحدهای مادر گوشتی جهت جوجه ریزی اجداد گوشتی در واحدهای مرغ مادر به صورت تک دوره‌ای از جمله برنامه های این سازمان برای تقویت پرورش و تولید مرغ اجداد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =