واردات روغن خام و دانه‌های روغنی در ازای خرید تضمینی تولید داخل

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی سطح زیر پوشش بیمه اراضی دیم کشور در سال زراعی جاری را سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اعلام کرد بر لزوم بیمه همه محصولات در راستای کاهش ریسک خطر پذیری صنعت کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، علیرضا مهاجر در حاشیه نشست طرح جهش تولید در دیمزارها با مدیران گفت: از مجموع سطح بیمه شده اراضی دیم، حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مربوط به گندم، ۳۳۰ هزار هکتار جو و مابقی اراضی کلزا، گلرنگ و کاملینا است.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط خشک اقلیمی کشور و بارش کم، نیاز است، کشاورزان برای بیمه اراضی دیم و آبی در برابر بلایای طبیعی بیمه شوند تا در صورت ایجاد خسارت، از صندوق بیمه کشاورزی خسارت دریافت کنند.

مهاجر ادامه داد: برای پوشش اراضی زراعی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، صندوق بیمه کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه کشت قراردادی، بانک کشاورزی و همراه اول تفاهمنامه ای را منعقد کرده‌ایم تا اراضی زراعی زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در مورد خرید دانه های روغنی در سال زراعی جاری گفت: بر اساس تدبیر وزیر جهادکشاورزی، واردات مواد اولیه شرکت ها و کارخانجات محصولات صنعتی مانند دانه های روغنی، پنبه، نیشکر و چغندر قند منوط به خرید تولید داخلی این محصولات شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اذعان داشت: با توجه به اختلاف فاحش قیمت تولیدات خارجی و تولید داخلی، کارخانجات داخلی، رغبتی به خرید محصولات تولید داخل ندارند؛ از این رو وزیر جهادکشاورزی تدبیر کرد به کسانی اجازه واردات دانه های روغنی، کنجاله و روغن خام دهد که تولید داخل این محصولات را نیز با قیمت تضمینی مصوب دولت، خریداری کنند و پس ازپرداخت پول کشاورزان، واردات را انجام دهند. وی تصریح کرد: این سیاست اکنون اجرایی شده و شرکت های روغن کشی و روغن نباتی در حال خرید دانه های روغنی از کشاورزان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =