کد خبر: 40918
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
هر روستا یک دامداری

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از طرح هر روستا یک دامداری بر اساس توسعه صنایع کوچک روستایی خبر داد و آن را دستور کار جهش تولید کشاورزی با مشارکت مردم در استان همدان برشمرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا بهراملو با اشاره به شعار سال گفت: جهاد کشاورزی استان همدان توسعه صنایع کوچک روستایی را با توجه به شعار سال در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بر اساس توسعه صنایع کوچک روستایی، هر روستا یک دامداری خواهد داشت و در این زمینه برنامه ها و چارچوب آن مشخص شده است.

بهراملو با اشاره به آغاز این طرح از اردیبهشت ماه در استان همدان، تصریح کرد: با حداقل دام در روستاهای دارای زیرساخت، پرورش طیور، سایر صنایع لبنی، خشک کردن میوه ها و سایر برنامه ها با ایجاد صنایع کوچک عملیاتی می‌شود و این مهم می‌تواند گامی در راستای جهش تولید باشد.

وی با اشاره به ایجاد اتاق فکر در کمیته های مختلف در راستای مباحث دامپروری، طیور، شیلات، ابزیان، باغبانی زراعت در استان، یادآور شد: این فعالیت ها همراه با کمیته های پشتیبانی انجام خواهد شد تا بتوانیم به تولید ۵ میلیون تن در استان دست یابیم و کمک موثری در ایجاد اشتغال، تولید با کیفیت و سالم داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =