کد خبر: 40828
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
22 فروردین پایان مهلت صید ساردین

در سال جاری ممنوعیت صید ساردین ماهیان از تاریخ ۲۲ اسفند ماه تا  ۲۲ فرودین ماه سال جاری  به مدت یکماه در منطقه قشم اعلام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، بر اساس گزارش معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ساردین ماهیان جزء دسته ماهیان سطح زی هستند که به نام ساردین و موتو معروفند . این ماهیان بیشتر دوران زندگی خود را در لایه های سطحی آب می گذرانند ودر هنگام مهاجرت به شکل گله های نسبتاً بزرگ مشاهده می شوند.

بررسیهای انجام شده در خلیج فارس و دریای عمان نشان می دهد که این ماهیان به طور عمده در طی ماههای اسفند، فروردین تا اردیبهشت و خرداد تخم ریزی می کنند.

ترکیبات گوشت ساردین ماهیان دارای پروتئین و ویتامینهای بالایی هستند که می تواند به عنوان یک ماده غذایی منفرد و همراه با مواد غذایی دیگر مصرف شود، زیرا دارای بافت نرم و بسیار نازک بوده و سریع الفساد است.

این گزارش می افزاید: ساردین ماهیان به دلیل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل فساد زا بسیار حساس بوده و کیفیت غذایی خود را در صورت عدم سرعت در کار و عمل آوری و یا حمل و نقل و گذشت زمانی کوتاه به سرعت از دست می دهند که همین مسئله یکی از دلایل عدم استقبال مردم نسبت به مصرف این نوع ماهیان است.

سازمان شیلات ایران با توجه به اهمیتی که ساردین ماهیان در مصارف آرد ماهی و همچنین مصارف انسانی دارد نسبت به برنامه ریزی در جهت استحصال این گونه با ترویج روشهای مختلف ازجمله روش صید پرساین دوقایقی همت کرده و در حال حاضر شناورهای فعال با این شیوه صید در صیدگاه های استان هرمزگان اقدام به صید ساردین ماهیان با استفاده از این روش می کنند که خود باعث کیفیت بهتر محصول شده و از طرفی با استفاده از شیوه اختصاصی و مناسب اقدام به صید ساردین ماهیان می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =