کد خبر: 40097
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
خوشحال

شاید کمی دور از انتظار باشد که بگوییم در این گرفتاری‌های موجود که اکثر مردم عزیز ما شاهد و ناظر آن هستند و عده‌ای بناچار با صبر و شکیبایی با کمبودها و گرفتاری‌های زندگی می‌سازند و تحملش می‌کنند اما هیچگاه حاضر نیستند ندانم‌کاری‌ها و کم کاری‌های مدیران مسئول را نادیده گیرند، چون مملکت ما سرشار از ثروت و دارای مردمانی نجیب و بافرهنگ است. پس چرا نباید از ثروت‌های خدادادی به خوبی محافظت شود تا در جهت مردم عزیز ما استفاده شود. برای مثال دریای خزر به علت بی‌کفایتی مدیران ذیربط تبدیل به حوضچه فاضلاب شده است. حتی چند سال پیش اعلام کرده‌اند که شنا در آن ممنوع است.

به گزارش روستانیوز، چرا نباید مدیران محیط‌زیست شیلات پیگیر این بی‌توجهی‌ها باشند. نمی‌دانم چقدر به تقدیر اعتقاد دارید چون بسیاری از اتفاقات حاصل عملکرد خودمان است اگر روزی گره‌ای از مشکلات موجود که مردم ستمدیده ما را محاصره کرده است باز کنید مطمئن باشید که روزنه‌ای از روشنایی را به قلب و روحتان می‌گشائید. مثلاً در شهر رشت دو رودخانه طبیعی بنام زرجوب و گوهررود داریم که در زمان پیش از انقلاب مردم با صید ماهی در آن روزگار می‌گذراندند اما در حال حاضر به علت عدم توجه مدیران ذیربط علی‌الخصوص شهرداری و شورای شهر رشت تبدیل به آلوده‌ترین رودخانه‌های دنیا شده است. متأسفانه بوی تعفن آن مشام هر رهگذری را می‌آزارد. البته میلیاردها تومان تاکنون برای لایروبی و سامان‌دهی این رودخانه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

متأسفانه تاکنون کاری از پیش نبردند و حتی معلوم نیست که این حجم اعتبارات صرف چه راهی شده است و چندین بار از مدیران سازمان آب، شهرداری و شورای شهر سوال کردم اما نشان به آن نشان هرگز پاسخی پیدا نکردم. همچنان در انتظار پاسخ این مدیران هستم تا توضیح دهند از آن مبالغ سنگینی که برای این‌کارگرفته‌اند، تاکنون چه میزان هزینه کرده‌اند. اگر هزینه‌ای شده است پس چرا هیچ چاره‌ای درمان نشده است. از طرفی بیش از 40 سال است که مردم ستمدیده سراوان در محاصره زباله قرار دارند و هر مدیری می‌رود از نزدیک آن فاجعه عظیم را می‌بیند قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.

کشاورزان مظلوم سراوان همچنان در محاصره زباله قرار دارند حتی کار به جایی رسیده که صداوسیما هم از اوضاع روستائیان سراوان گزارشی تهیه کردند که مردم از بیماری‌های پوستی و گوارشی و حتی سرطان ناله داشتند. متأسفانه باز هم کاری نکردند و روستائیان عزیز ما همچنان در محاصره انبوهی از زباله قرار دارند. البته دلمان خوش بود که یک استاندار بومی داریم اما ایشان هم تاکنون در این زمینه کاری نکردند اگر هم انجام دادند ما آمادگی کامل داریم اطلاع‌رسانی کنیم.

قابل ذکر است که عباسی استاندار بومی گیلان هم در جلسات اعلام کرده است که عیب‌ها را باید گفت تا برطرف شود اما بعضی از مدیران از جمله مدیریت شیلات، جهاد کشاورزی ومحیط‌زیست از پاسخگویی به مشکلات مردمی طفره می‌روند و از خبرنگاران انتقادی دوری می‌کنند. متأسفانه عدم ارتباط با اصحاب رسانه سبب ایجاد نارضایتی می‌شود. البته جا دارد تا استاندار گیلان به مدیریت امور اجتماعی خود تأکید فراوانی داشته باشد تا مطالب انتقادی نشریات را به دقت مطالعه کنند و به مدیران مورد نظر تذکر دهند که چرا به سؤالات مردمی خبرنگاران پاسخگو نیستند. در زمان گذشته استانداران گیلان مدیران امور اجتماعی استانداری را موظف می‌کردند تا همه نشریات انتقادی را مرتباً مطالعه کنند تا اگرکوچکترین انتقادی منعکس شد فورا پیگیری کنند. اما در حال حاضر متاسفانه در استانداری کسی به کسی نیست، مردم هم به ما می‌گویند این همه می‌نویسید آیا کسی مطالعه می‌کند!

اینگونه بی‌توجهی ها باعث فساد در ادارات می‌شود که باید استاندار گیلان رودربایستی‌ها را کنار بگذارد و با مدیرانی که به خواسته یا مشکلات مردمی توجه ندارند برخورد قاطعی داشته باشند. به هر حال ما همچنان در انتظار پاسخ سوالات ارسالی که از سوی مردم تهیه شده است، هستیم. چون مردم دسترسی به حضرات ندارند از ماخواستند تا از طریق نشریه ما این سئوالات به دست مدیران جهاد کشاورزی و شیلات برسد. امیدوارم که با پیگیری استاندار بومی گیلان، مدیران فوق به سوالات و مشکلات مردمی اهمیت قائل شوندو حداقل چند کلمه پاسخ منطقی ارائه دهند تا برای قضاوت در معرض افکار عمومی قرار دهیم. انشاءالله

سید اکبر خوشحال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =