کد خبر: 39962
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
سیل

مدیرکل مدیریت بحران استان: به اهالی روستای کمندان شهرستان ازنا برای جابجایی موقت درخواست داده شد.

به گزارش روستانیوز، مدیرکل مدیریت بحران لرستان در بخش خبری ویژه بحران سیمای لرستان گفت: با توجه به اعلام فرمانداری ازنا و پیش بینی مخاطرات احتمالی به اهالی روستای کمندان برای جابجایی در محل اسکان موقت درخواست دادیم که در نهایت با تحویل چادرها و بسته‌های امدادی جایگزین شد.

مرتضی پازوکی افزود: هم اکنون از ۲۸ خانوار این روستا، ۶ خانوار در چادرهای امدادی مستقر شدند.

وی گفت: جابجایی دائم ساکنان روستای کمندان به دلیل موقعیت سد کمندان و احتمال سرریز شدن آب این سد در بارندگی‌ها با نظر استاندار لرستان در حال پیگیری و مراحل قانونی آن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان در ادامه افزود: با توجه به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی ها، محل‌های اسکان موقت برای اهالی روستاهای ونایی بروجرد، کمپ شهرستان کوهدشت، تنگ پنج و تنگ هفت بخش پاپی خرم آباد، چم گز پلدختر و منازل حاشیه رودخانه کرگانه خرم آباد نیز در نظر گرفته شد.


مرتضی پازوکی در خصوص راه‌های روستایی هم گفت: همه راه‌های اصلی باز و تردد در این مسیرها روان است.

وی به مسدود کردن مسیر پلدختر-اندیمشک و جایگزینی آزادراه خرم آباد-پل زال اشاره کرد و افزود: گردنه پای آستان کوهدشت نیز به دلیل پیش بینی مخاطرات ریزش کوه و آسیب پذیری مسدود و راه ارتباطی بخش کوهنانی مسیر جایگزین این محور شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از تعطیلی برخی اماکن زیارتی و گردشگری با توجه به حجم بارش‌ها و احتمال خطرات احتمالی خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات ممنوع و راه‌های ارتباطی بیشه و گهر نیز مسدود شد.

مرتضی پازوکی افزود: ۲۳ روستای بخش پاپی شهرستان خرم آباد مسدود شدند که مسدودیت ۵ روستا به دلیل ریزش کوه و تخریب پل‌های احداث شده‌ی پس از سیل فروردین ۹۸ بود، پل‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها بر اثر بارش‌های نسبتا قوی دور از انتظار نیست.

وی در خصوص کمک‌های امدادی هم گفت: عشایر ازنا که در معرض سیل بودند و همچنین عشایر مسیر قدیم پلدختر در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جابجا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: ۳۰ خانوار عشایری شهرستان دورود هم به مکان‌های امن منتقل شدند و به همه عشایر ابلاغ شد تا پایان فررودین از جابجایی و کوچ دام‌ها خودداری کنند.

مرتضی پازوکی در خصوص پر شدن سدها نیز گفت: سد معشوره هنوز پر نشده، اما سدهای کزنار الیگودرز و سد کمندان تقریبا پر شدند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران تا ده روز آینده خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر را برآورد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =