کد خبر: 39933
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: جاده روستای میقان در شهرستان اراک با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بهسازی و روکش آسفالت می‌شود.

به گزارش روستانیوز، مهرداد جهانی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به فعال شدن کارگاه های جاده‌ای برای اجرای عملیات عمرانی در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: عملیات بهسازی جاده روستای میقان (شامل لکه گیری هندسی و اجرای روکش آسفالت) به طول شش کیلومتر کلید خورد.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالبات مردم روستای میقان در خصوص بهسازی رویه آسفالتی جاده آن روستا منتهی به محور اراک - فراهان و با توجه به پیگیری بعمل آمده و هم افزایی خیرین، ۶۰ میلیارد ریال برای ارتقاء رویه آسفالتی این محور تخصیص یافت که ۴۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین تأمین شد تا اجرای این طرح در قالب یک فعالیت جهادی آغاز شود.

جهانی بیان کرد: بخشی از این پروژه در اسفندماه سال گذشته انجام شد ولی به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و فرا رسیدن ایام نوروز روند اجرای طرح متوقف شد و اینک با توجه به برخورداری از شرایط لازم، ادامه کار سریعا در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، نگهداری از راه‌های موجود، یکی از مهم‌ترین وظایف راهداری است که هزینه‌های بسیار سنگینی را در پی دارد که خوشبختانه در دولت سیزدهم به این امر توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به جزئیات پروژه بهسازی جاده میقان گفت: با توجه به خرابی‌های حاد ایجاد شده در این محور ابتدا در مقاطع مورد نظر عملیات لکه گیری هندسی و اجرای ماسه آسفالت انجام و در نهایت مرحله اجرای روکش آسفالت انجام خواهد شد تا اهالی روستای میقان و کاربران جاده‌ای از مسیری ایمن تردد کنند.

وی افزود: همزمان با اجرای این پروژه، عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور خمین - اراک نیز به طول ۱۵ کیلومتر شروع شده که برای اجرای آن نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

جهانی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان جذب شده که بزودی عملیات اجرایی آن‌ها نیز کلید خواهد خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =