تراکتور

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲ هزار دستگاه ادوات کشاورزی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اختیار کشاورزان دیم‌کار قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی روز یکشنبه در همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای شمال‌شرق کشور در بجنورد اظهار کرد: این اعتبارات از محل طرح جهش تولید در دیم‌زارها تامین و دستگاه‌ها تحویل کشاورزان شده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان پرداخت شد که ۲۲۰ میلیارد تومان آن با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سال جاری در سطح چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شد که گندم بیشترین میزان را به خود اختصاص داد و محصولاتی همچون جو، حبوبات و علوفه در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد اراضی در دنیا بدون آبیاری کشت می‌شود که ۶۰ درصد تولید محصولات را شامل می‌شود و این شاخص در کشور ما ۵۰ درصد از اراضی بدون آبیاری است که تنها حدود ۱۰ درصد تولیدات ما را شامل می‌شود.

عزیزکریمی با بیان این که تولید در دیمزار بسیار کم‌بازده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بهره‌وری را در اراضی دیم کشور بالا برد و برای این مهم در آموزش کشاورزان باید تاکید شود.

توزیع ۷۰۰ تُن کود بین کشاورزان دیم‌کار

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال در راستای حمایت از بهره‌برداران ۷۰۰ تن کود بذر مال برای کشت در اراضی دیم بین کشاورزان توزیع شده است.

وی بر تغذیه اراضی به ویژه دیم تاکید کرد و افزود: کشاورزان باید از نظر کارشناسان در این زمینه استفاده کنند و خاک را با کودهای مناسب غنی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =