کد خبر: 39450
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
مناطق روستایی قرچک

بخشدار مرکزی قرچک گفت: با اجرای طرح ساماندهی دفع فاضلاب روستای محمدآباد اعلا از توابع بخش مرکزی قرچک، مهمترین مشکل و معضل زیست محیطی مناطق روستایی این شهرستان رفع شد.

به گزارش روستانیوز، مجید قیصرپناه اظهار داشت: روستای محمدآباد اعلا به دلیل واقع شدن در اراضی جنوبی شهرستان قرچک، همواره با مشکل زهکشی آب مواجه بوده و این امر، دفع فاضلاب را به دلیل سطح بالای آب در منطقه، با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی افزود: دفع غیراصولی فاضلاب و آب‌های سطح در اراضی جنوبی روستای محمدآباد موسوم به اراضی شیرین دره، وضعیت بسیار نامطلوبی را برای ساکنین به همراه داشت و باعث ایجاد نیزار و بوی بد در منطقه شده بود و بخشی از این اراضی به دلیل جذب نکردن آب در زمین، به مرداب تبدیل شده و مشکلات عدیده زیست محیطی برای روستانشینان به وجود آمده بود.

این مسئول اظهار داشت: به منظور رفع مشکل مردم و توجه به مطالبه به حق ساکنین این روستا، طرح ساماندهی دفع فاضلاب در دستور کار دهیاری محمدآباد و بخشداری قرچک قرار گرفت و با اجرای ۴۰۰ متر جدول‌گذاری هدایت آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر پنج میلیاردریال، این مشکل قدیمی به طور کامل رفع شد.

روستای محمدآباد اعلاء در جنوب و جنوب غربی شهر قرچک و در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده که با وسعتی بالغ بر ۲۱ هکتار، بیش از ۶ هزار نفر را در خود جای داده است و یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای جنوب‌شرق تهران محسوب می‌شود.

وجود سه تپه باستانی در روستای محمدآباد، این منطقه را از نظر قدمت تاریخی در زمره مناطق مهم تاریخی قرار داده است.

این روستا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمامی زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، یک مدرسه ابتدایی، خانه بهداشت، مسجد، یک سالن ورزشی، باجه پست بانک و ۶ واحد نانوایی برخوردار است.

هم اکنون پروژه ساختمان اداری دهیاری و طرح تعریض ورودی روستا توسط دهیاری در حال اجرا است.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که با ۸ روستای دارای دهیاری، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =