صنایع‌دستی همدان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از حضور رشته‌های مختلف صنایع‌دستی همدان در راستای معرفی توانمندی‌های استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران خبر داد.

به گزارش روستانیوز، محمدرضا خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال بستر برای حضور رشته‌های صنایع‌دستی، شرکت‌ها، سازمان‌ها در نمایشگاه گردشگری مهیا شده است‌ و ظرفیت اداره کل میراث‌فرهنگی همدان در هر دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری امسال از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه دایر خواهد بود، افزود: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی مورد حمایت قرار گرفته و می‌توانند توانمندی‌های خود را در این رویداد فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته و ارائه دهند، علاوه بر این غرفه‌های ۶، ۷، ۸، ۹ و ۲۷ برای فروش در نظر گرفته شده است.

خلجی با بیان اینکه همدان سومین استانی است که در حوزه صنایع‌دستی در نمایشگاه غرفه دارد، تصریح کرد: ظرفیت شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی همدان در نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار دارد و سفال لالجین، مبل گمنبت ملایر، منبت گلریز تویسرکان و اشترمل، مروار بافی داویجان، چرم همدان و گلیم نهاوند بستر خوبی برای ارائه خواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: برای حضور رشته‌ها در نمایشگاه شاخص‌های خاصی را در نظر گرفته‌ایم و غرفه‌های فروش و ورکشاپ نیز در برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

خلجی با بیان اینکه غرفه نام‌آوران با حضور اساتیدی مانند استاد دل‌زنده در نمایشگاه حضور دارد، گفت: فضای ۵۰ متری برای هنرنمایی هنرمندان صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است و هر روز ۲۰ نفر از هنرمندان اجرای زنده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: غرفه ورکشاپ و اجرای زنده برای رشته‌های چرخکاری سفال، منبت‌کاری، مروار بافی و نقاشی روی سفال در نظر گرفته شده است و روزهای ۱۹‌، ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه ۲۰ هنرمند این رشته‌ها به هنرنمایی می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =