کد خبر: 39076
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
گردشگری کشاورزی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پیگیری برای افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری استان خبر داد و افزود: در این زمینه 18روستا را پیشنهاد کرده‌ایم که امیدواریم همگی آنها روستای هدف گردشگری شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جعفر نصوری، در نشست خبری امروز (یازدهم بهمن) با اشاره به وجود پنج روستای هدف گردشگری در استان گفت: این روستاها شامل روستای پیران و پاتاق در سرپل ذهاب، نجوبران در هرسین، سفید برگ در جوانرود و زرده در دالاهو است.

وی افزود: در کنار این پنج روستا، شش روستای با بافت با ارزش هم داریم که شامل روستاهای هجیج، شمشیر، زردویی و شرکان در پاوه، کرم بست در هرسین و توت شامی در دالاهو است.

نصوری گفت: بحث اجرای زیرساخت‌های گردشگری این روستاها با بنیاد مسکن است که بصورت ویژه‌تر نسبت به سایر روستاها اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری اعتبارات ویژه و خوبی دیده می‌شود و برای همین در تلاش هستیم تا روستاهای بیشتری را دراستان به روستاهای هدف گردشگری تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: در زمینه انتخاب روستاهای هدف گردشگری تعریف ما با میراث فرهنگی متفاوت است و هر چند در این زمینه از میراث کمک گرفته می‌شود، اما سخت گیری‌های بیشتری برای انتخاب روستاهای هدف گردشگری در سطح کشور اعمال می‌شود، چرا که اعتبارات ویژه‌تری برای زیرساخت‌های این روستاها از سوی بنیاد مسکن لحاظ می‌شود.

نصوری از شناسایی 18 روستای دیگر با همکاری میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: اسامی این تعداد روستا به بنیاد مسکن کشور ارسال شده و پس از بررسی‌ها جلسه‌ای جهت ارائه مستندات برگزار می‌شود تا در خصوص اضافه شدن این روستاها به جمع روستاهای هدف گردشگری تصمیم‌گیری شود.

این مسئول گفت: سالانه سهمیه‌ای در این زمینه برای کل کشور وجود دارد و باید ببینیم تا چند ماه دیگر چه تعداد از این روستاها به عنوان هدف گردشگری انتخاب می‌شود.

طبق اعلام میراث فرهنگی، استان کرمانشاه 14 روستای هدف گردشگری دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پدیده رانش زمین در برخی روستاهای استان گفت: امسال چهار روستای "زِروِر" از توابع شهرستان گیلانغرب، "سفلی" و "چشمه زیلان" از توابع شهرستان جوانرود و روستای "حلول" از توابع ثلاث باباجانی با این پدیده در بالادست و پایین دست روستاها مواجه شدند که عملیات پایدار سازی دامنه‌ها و دیوار کشی برای آنها انجام شد.

وی افزود: در مجموع برای انجام این عملیات جهت جلوگیری از آسیب به روستاها پنج میلیارد تومان امسال هزینه شده است.

نصوری گفت: همچنین دو روستا "دِشه" در شهرستان پاوه و روستای "سنگ سفید" در شهرستان صحنه هم با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم درسال آینده خطرات رانش زمین در اطراف این دو روستا را هم مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روستای "سراب کریان" در شهرستان کرمانشاه هم به دلیل حرکت دامنه و قرار داشتن در مسیر رودخانه باید بطور کامل جابجا شود که این کار هم اکنون در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =