کد خبر: 38151
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
البرز

 سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: گلستانک ظرفیت تبدیل به دهکده هنرمندان را دارد و آمادگی این را داریم که گلستانک به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی معرفی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز یحیی دارایی روز شنبه 10 دی 1401 در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات صنایع دستی روستای گلستانک که با حضور سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای البرز، سرپرست اداره کل، اعضای شورا و دهیار و بخشدار گلستانک، برگزار شد، اظهار کرد: روستای گلستانک برخوردارترین روستا در استان از لحاظ صنایع‌دستی است و دارای هنرمندان برجسته در انواع رشته‌ها است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه بیش از 70 کارگاه صنایع‌دستی در این روستا وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار این روستا در زمینه صنایع‌دستی، پیگیر معرفی گلستانک به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی هستیم. دارایی همچنین با پیشنهاد ایجاد انجمن یا تعاونی هنرمندان گلستانک افزود: در صورت همکاری دهیاری و اختصاص زمین، آمادگی معرفی سرمایه گذار یا ارائه تسهیلات برای ایجاد مکانی به عنوان مرکز آموزش، بازارچه فروش و نمایشگاه صنایع‌دستی را داریم.

او با ارائه پیشنهاداتی چون خانه-کارگاه که دارای محلی برای پذیرایی باشد و همچنین خانه صنایع‌دستی روستا گفت: اگر مکانی برای این منظور اختصاص داده شود، حاضریم خانه روستا را راه اندازی کنیم و در زمینه مجوزها و سایر موضوعات، همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد. سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین پیشنهاد نامگذاری برخی خیابان‌ها به نام اساتید و هنرمندان برجسته ساکن روستا را مطرح کرد.

دارایی در خصوص مشکلات مطروحه هنرمندان در زمینه بیمه‌ اظهار کرد: این موضوع در حوزه اختیارات کشوری است ولی بیمه هنرمندان از سوی وزارت نیز در حال پیگیری است. او بخشی از مشکلات در پرداخت تسهیلات را مربوط به شرایط بانک‌ها عنوان کرد و گفت: امسال 16 میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره 18 سال 1400 توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و 20 میلیارد تومان از محل تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

دارایی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی و گردشگری در کنار یکدیگر می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای روستا کمک کند، از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و دریافت مجوز تاسیسات گردشگری چون بومگردی در روستای گلستانک را دارند، دعوت به همکاری کرد. c e

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =