کد خبر: 38060
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
تخم مرغ

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مسعود امراللهی افزود: حدود هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری در کل کشور وظیفه تأمین تخم مرغ مورد نیاز کشور را به عهده دارند که ماهانه حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می‌شود که حدود ۴ تا ۵ هزار تن بیشتر از میزان مورد نیاز بازار است.
او گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه از این پس معیار عرضه تخم‌مرغ وزن شانه است، افزود: قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۱۸۰۰ گرمی، حدود ۸۴ هزار تومان است.
آقای امراللهی گفت: خرده فروشی‌های سطح شهر باید تخم‌مرغ را بر اساس نرخ اعلامی، هر کیلوگرم ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه کنند و فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح نظارتی بر بازار تخم‌مرغ گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان در سریع‌ترین زمان به موضوع رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =