کد خبر: 37867
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
روستای زرگرآباد دامغان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: به مناسبت شب یلدا مراسم شاد و متنوع دورهمی یلدایی در روستای زرگرآباد دامغان برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: مراسم باستانی و کهن شب یلدا به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای زرگرآباد با حضور مسئولان شهرستان، هنرمندان کشوری و شهرستانی، مردم دامغان و اهالی روستا برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت ۷هزار ساله تپه حصار دامغان و با توجه به فضای پرشور و نشاط ایجادشده در روستا، بیان داشت: این آیین با برپایی و تزئین کرسی و سفره‌های یلدایی، شعرخوانی و اجرای موسیقی، نمایش طنز و استندآپ کمدی، اجرای مسابقه شاد، اهدای جوایز و برنامه‌های متنوع دیگر همراه بود.

اکبرپور گفت: با توجه به رسوم برجا مانده از پیشینیان از مهمانان با خوراکی‌های سنتی روستا نظیر آجیل، برگه زردآلو، توت خشک، مویز، شیرینی‌های محلی، زردک، آجیل و هندوانه پذیرایی شد.

او با اشاره به ثبت جهانی شب یلدا در آذرماه امسال گفت: یلدا به‌عنوان نوزدهمین میراث ناملموس ایران در یونسکو ثبت‌شده و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری محلی، ملی و بین‌المللی از این فرصت اهمیت بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =