مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه بر لزوم ورود بنیاد مسکن برای بهینه‌سازی روستاهای گردشگری کرمانشاه تاکید کرد.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه، اظهار کرد: حوزه تعیین حرایم عرصه آثار تاریخی و رفع مشکلات مردم پیرو محدودیت‌های ایجاد شده در قوانین با توجه به دستورالعمل‌ها و تکالیف مشخص شده یکی از اصلی‌ترین مسائل دو دستگاه است که حل این مسائل دارای اولویت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: موضوع دیگر مقوله توسعه گردشگری به‌عنوان توانمندترین زمینه پیشرفت استان است که می‌توان روستاهایی را دارای قابلیت‌های گردشگری هستند در طرح‌ها در اولیت قرار داد و با اعتبارات دو دستگاه و متناسب‌سازی طرح‌های در دست اقدام با اهداف فرهنگی و گردشگری روستاها را بهینه‌سازی و احیاء کرد.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن برای احیای روستاهای گردشگری ورود کند، گفت: زمینه ایجاد و توسعه اقتصاد گردشگر محور را با تمام توان در این روستاها پی‌گیری می‌کنیم.

سهیلی گفت: موضوع مهم دیگر ساخت و سازهای انجام شده در سال‌های قبل و همچنین در آینده در روستاهایی که دارای آثار تاریخی هستند، است که تبدیل به یکی از مشکلات اصلی و خطرات آسیب‌رسان به آثار استان شده است.

او تصریح کرد: این اتفاق برخی آثار تاریخی مهم استان را در معرض خطر قرار داده است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ادامه داد: با امکاناتی که بنیاد مسکن در حوزه ارائه زمین‌های معوض به افراد و روستاهایی که در عرصه این آثار قرار دارند، در اختیار دارد می‌توان بزرگترین کمک را در حفظ هویت تاریخی این مرز و بوم انجام داد.

او با بیان اینکه جابجایی اینگونه روستاها برای حفظ و احیاء آثار تاریخی ضروری و واجب است، گفت: هم اکنون با استفاده از قانون جهش ملی مسکن می‌توان این مهم را اجرایی کرد.

در این جلسه مقرر شد ضمن برنامه‌ریزی برای اقدامات مشترک، لیست روستاها تهیه و با هماهنگی منابع طبیعی نسبت به معرفی و بررسی زمین‌های معوض اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =