کد خبر: 37810
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
موسیر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ از کشت ۵۰ هکتار گیاه دارویی موسیر در مراتع روستای قلی آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، ابوالقاسم علی‌ویردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با محوریت حفظ پوشش مراتع، حفاظت از خاک و ذخیره سازی نزولات آسمانی عملیات بیومکانیک و کشت گیاهان دارویی از نوع موسیر با مشارکت مرتع‌داران در سطح ۵۰ هکتار از مراتع روستای قلی آباد اجرایی شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در سایر مراتع برخی از روستاها نیز با مشارکت مردم در دست اقدام است، افزود: علاوه بر قلی آباد، در سال جاری کشت گونه‌های مرتعی باریجه، النگاتوم و بروموس در روستاهای ساری بلاغ، قطارآغاج، آقبلاق و آقداق انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ گفت: در حال حاضر سه پروژه آبخیزداری در روستاهای سرخاب، طاهرلو و جگنلو شهرستان در دست اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان پروژه کاداستر و حدنگاری به اتمام رسیده و نقشه های آن اصلاح هندسی شده است، یادآور شد: ۹۵ درصد اسناد اراضی ملی شهرستان کبودراهنگ تک برگی شده‌اند.

علی‌ویردی مساحت کل اراضی ملی شهرستان کبودراهنگ را ۹۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در بحث آموزش و ترویج هر ساله کلاس های ترویجی و آموزشی برای مردم، بهره‌برداران، اهالی روستاها و دانش آموزان مدارس برای ارتقاء هر چه بیشتر سطح فرهنگ منابع طبیعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد، افزود: در حال حاضر منابع طبیعی شهرستان ۶۵۰ هکتار جنگل کاری دستکاشت در عرصه منابع طبیعی شهرستان انجام داده که بیشتر آنها به عرصه منابع طبیعی روستاهای قلی آباد، کوریجان، حاشیه جاده ویان، شیرین سو، آق بلاغ، آق داغ و علیصدر اختصاص دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ در پایان یادآور شد: در زمینه طرح مرتع‌داری تاکنون منابع طبیعی شهرستان افزون بر ۴۰ هزار هکتار واگذاری و احاله مدیریت طرح مرتع‌داری به مردم داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =