کد خبر: 37734
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
گردشگری

مزارع گردشگری، فرصتی برای بازگشت به روستاها و کسب درآمد جوامع محلی در شهرستان رامسر راه اندازی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر در جریان بازدید از مزارع کشاورزی این شهرستان گفت:بخش مهمی از مزارع کشاورزی شهرستان رامسر قابلیت تبدیل شدن به مزارع گردشگری را دارد و تنها راه حفظ این‌مزارع تعقییر کاربری این مزارع به گردشگری است.

نادر سحرخیز افزود: اساسنامه ایجاد و تبدیل مزارع گردشگری سال گذشته ابلاغ شده و همکاران در محل اداره میراث‌فرهنگی آمادگی دارند مشاوره‌های لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

او تنوع باغات و مزارع را در رامسر قابل توجه دانست و گفت: در کشورهایی که مزارع گردشگری را سالهاست ترویج می‌کنند و اینگونه مزارع مورد توجه گردشگران است و بیشتر اوقات فراقت گردشگران در داخل اینگونه مزارع به همراه فعالیت‌های کشاورزی سپری می‌شود و در واقع یک نوع فعالیت داوطلبانه است که نتیجه آن برای هر دو طرف سود دارد.

ریس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر همچنین گفت:احیای باغ‌های مرکبات. فندق. گیلاس، آلبالو و باغات متنوع دیگر در شهر نمونه گردشگری رامسر می‌تواند گردشگران را در شهر نمونه گردشگری رامسر متوقف کرده و اقامت‌شان را طولانی‌تر کند.

سحرخیز با بیان اینکه باید حضور میلیونی گردشگران در شهر رامسر را در تمام فصول سال مقتنم شمرد؛ افزود: به موازات تامین زیرساخت‌های اقامتی باید زیر ساخت‌های نفریحی نیز برنامه‌ریزی شود و ایجاد مزارع گردشگری متنوع در شهرستان رامسر باید به کمک مدیران شهرستانی و سرمایه‌گذاران در برنامه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =