کد خبر: 37512
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
سد کوثر

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارش باران یک هفته گذشته سبب ذخیره شدن بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر در این شهرستان شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر خدری ا افزود: ۱۱۵ میلی متر بارش یک هفته گذشته در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: هم اینک میزان آب ذخیره شده به ۴۲۲ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

خدری تصریح کرد: ۷۷ درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی این سد پُر است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۱۶.۱۱ متر است.

خدری گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۳۲ میلیون و ۲۲ هزار متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۴ میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۱۷میلیون و ۵۰ هزار متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) و یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

وی ابراز کرد: میزان ورودی آب به این سد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل افزایش نشان می دهد.

خدری عنوان کرد: میزان ورودی آب در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به سد کوثر ۶۸.۴۱ میلیون متر مکعب بوده در حالی که در مدت مشابه سال پیش از آن ۴۱.۵۶ میلیون متر مکعب بوده است.

وی اظهار داشت: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کشور را تامین می‌کند.

خدری تصریح کرد: سه میلیون و ۵۹ هزار متر مکعب آب در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از سد کوثر تبخیر شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل سه میلیون و ۶۷ هزار متر مکعب بوده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با بیان اینکه میزان خروجی آب در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از سد کوثر ۶۸.۷۵ بوده گفت: در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۶میلیون و ۴۲ هزار متر مکعب بوده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون دبی خروجی کل سد کوثر ۸.۲۱ متر مکعب بر ثانیه و دبی ورودی ۶.۷۳ متر مکعب بر ثانیه است.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =